Ți-ar place ca strada afacerii tale să fie Dorobanți? Chiar dacă totul tinde să fie digital ne place totuși să fim realiști. Chiar dacă lumea digitală este viitorul de fapt transformăm lumea digitală și o șlefuim pentru „utilizarea în viața reală”.
Un site web este de fapt echivalentul unui magazin, birou sau sediu fizic pe o stradă, dintr-un oraș, dintr-o țară… ș.a.m.d, dar pe internet. Adresa unui site web este adresa un poți fi găsit prin intermediul dispozitivelor electronice. Prima pagină a site-ului web este fațada magazinului sau a biroului tău. Conținutul site-ului web reprezintă prezentarea serviciilor sau produselor vândute. Mai mult, poți vinde online servicii sau produse exact ca într-o locație fizică.
Rezistența la digital
Din cauza faptului că de cele mai multe ori ne luăm după „ce auzim”, nu înțelegem care este „faza” cu internetul. Considerăm internetul un potențial inamic al afacerii pentru că nu putem fi și noi acolo pe strada unde ne dorim. Renunțăm la internet ca și unealtă de marketing și devenim simpli utilizatori ai internetului. Dar din acestă cauză apare rezistența la digital.
De fapt putem fi acolo. Nu putem fi toți „pe Dorobanți” pentru că „strada e scurtă”, cam de 3 pagini. Dar putem fi pe orice stradă dorim pe internet. Trebuie doar să alegem.
De ce online dacă există magazin la stradă?
Diferența o facem tot noi. Ne place să aflăm mai multe despre un loc înainte să mergem acolo sau ne place să aflăm mai multe despre afacere sau cine este în spatele unei afaceri când dorim să achiziționăm un produs sau un serviciu.
Un site web poate prezenta afacerea, poate prezenta produsele, locația și orarul de funcționare. Un site web face diferența dintre da și nu când clienții vor dori să te viziteze la locația fizică.
Chiar dacă este doar online și nu faci promovarea site-ului web, tot vor fi clienți care vor cere adresa site-ului tău pentru ca pe viitor să te poată contacta.
Dar un site web poate fi folosit foarte inteligent pentru a ține aproape clienții. Cel mai simplu mod este de a adăuga cel puțin odată pe sămptămânal un anunț despre activitatea, produsele sau serviciile oferite.
De fapt site-ul web este o extensie necesară pentru orice afacere, chiar dacă ai sau nu ai un sediu fizic.
Ce „stradă” poți alege pentru magazinul tău
Depinde de tipul afacerii tale.
În primul rând trebuie să ști că există mai multe motoare de căutare și fiecare îți poate aduce clienți.
https://duckduckgo.com/ este un motor de căutare pe care utilizatorii îl utilizează datorită faptului că oferă căutări pe o anumită zonă. Poți selecta țara unde vrei să cauți și vei primi rezultate specifice acelei țări.
https://www.bing.com/ este un motor de căutare care utilizatorii îl utilizează pentru că oferă puncte cadou pentru căutările efectuate de utilizatori. Punctele cadou se pot transforma în voucher de cumpărături.
https://www.qwant.com/ este un motor de căutare utilizat în Europa care respectă confidențialitatea utilizatorilor.
https://www.ecosia.org/ este un motor de căutare care donează toate veniturile pentru a salva planeta.
Poți să-ți faci reclamă în presa online prin articole.
Există peste 200 de publicații naționale care au peste 10.000 de vizitatori unici pe zi. Acest lucru s-ar traduce că poți să ai o locație într-un loc la fel de bun ca într-un Mall.
Poți să fi prezent cu reclama ta pe una sau mai multe aplicații sau jocuri pe Android sau iOS.
Există foarte multe aplicații sau jocuri folosite zilnic unde poți fi prezent cu reclama ta.
Dar poți să ai strada ta și fără reclamă plătită. Prin promovarea gratuită pe rețele sociale sau pe site-uri care promovează afaceri poți atrage clienți fără foarte mult efort.