Promovare site web și metode de promovare afacere. Așa cum am spus și în alte articole, internetul nu mai oferă creșteri rapide și constante în vânzări. De ce? Exact ca și la televizor, unde ai mai multe canale, așa este acum și internetul. Oamenii au descoperit ce le place și au ales canele favorite sau ecosisteme favorite.
Ce soluții sunt acum ca să dezvolți o afacere? Soluții sunt foarte multe, dar trebuie să ai grijă de fiecare aspect și fiecare pas pe care îl faci pentru a reuși să ajungi un „nume” căutat pe internet.
Chiar dacă vezi că apar mereu noi afaceri „virale”, aceste afaceri vin după foarte mulți ani de promovare în spate. Ele au deja o bază creată. Aceste afaceri au o strategie de marketing și promovare bine conturată.
Pentru orice afacere dacă dorești să o promovezi online ai nevoie de un site web de prezentare. De la site-ul web pornește totul. Este vitrina afacerii tale pe internet.
Cum începi o afacere în vânzări pe internet?
- Cauți cât mai multe platforme de intermediere vânzări. Marketplace-urile sunt locul ideal de unde poți începe să vinzi atât intern cât și inrtenațional.
- Creezi un brand sau marcă proprie, în funcție de cum poți financiar. Încearcă să ai propriul brand. Dacă ai posibilitatea să produci, tu sau prin intermediul unui producător, o linie de produse, poate fi cea mai bună alegere pentru o afacere la început.
Cum alegi marketplace-urile
Nu alegi, te înrolezi pe cât mai multe canale de vânzări care se potrivesc cu afacerea ta, cu modul cum poți livra produsele și decontările care se fac.
Reluăm ideea de mai sus cu marca proprie, prin crearea unei mărci proprii eviți cazul în care tu promovezi un anumit brand și ulterior jucătorii mari din piață vor beneficia de pe urma promovării făcute de tine.
Cum promovezi produsele vândute
- Promovare suplimentare pe marketplace-urile unde ești înscris.
- Promovare prin rețele de social media.
- Promovare SEO prin intermediul site-ului propriu.
- Organizarea de prezentări de produs și promovarea în presa scrisă.
- Obținearea de recenzii publice despre produsele vândute.
Acestea sunt metodele principale care te pot ajuta cu bugete reduse să promovezi produsele vândute.
Promovare site web
- Promovare SEO (vezi servicii oferite de noi)
- Promovare pe rețele de social media
- Promovare prin anunțuri plătite PPC și PPM
- Obținearea de trafic organic pentru site-ul tău
Promovarea unui site web pe internet implică costuri tot mai ridicate. Din acestă cauză contează tot mai mult recurența clienților și modul de interacțiune cu clienții existenți.
Când este momentul să ai propriul magazin online
Dacă nu ai experiență în afaceri și nu ai mai făcut afaceri online este bine să consulți specialiști în domeniu. Ca să ai un magazin online implică o bună administrare a afacerii și a fluxului de vânzări. În funcție de tipul afacerii este posibil să ai nevoie de mai multe resurse care să te ajute cu procesul de vânzare online.
În general poți susține propriul magazin online dacă ai o gamă largă de produse la vânzare. Acest lucru înseamnă cel puțin 2000 de produse din diferite categorii. Dacă produsele sunt din gama de preț sub 100 lei trebuie să există o varietate mai mare, pentru ca potențialii clienți să poată adăuga în coșul de cumpărături suficiente produse pentru a finaliza comanda. Principalul motiv este costul de transport.
Totuși dacă vinzi produse din gama de lux poți să deschizi destul de repede propriul magazin online.
Chiar dacă nu poți să ai un magazin online de la început, poți să ai un catalog online (un magazin online fără adăugare în coș) care te poate ajuta în promovarea produselor vândute. Catalogul online funcționează exact ca un magazin online, diferența este că butonul pentru adăugare în coș se va transforma în link-uri către marketplace-urile unde îți vinzi produsele.