Toate canalele media de promovare pot aduce beneficii afacerii tale. Ai căutat site web promovare? Ce trebuie să știi este că nu există promovare negativă atâta timp cât respecți bunele practici și condițiile impuse de canalele pe care îți faci promovarea.
În funcție de obiectivele tale anumite canale pot aduce beneficii imediate iar altele pot aduce beneficii pe termen lung.
Promovare pe motoare de căutare
Motoarele de căutare oferă 2 metode principale de promovare. Promovare prin anunțuri și promovare naturală.
Promovare PPC și PPM:
Promovarea Pay Per Click sau Per Pay Mille (plata per click sau plata pe mia de afișări) aduce beneficii imediate afacerii tale. Dacă licitezi suficient vei fi listat mereu în topul afișărilor în prima pagină. Astfel ai posibilitatea începi să vinzi mai repede și de ce nu la un număr mai mare de clienți.
Promovare prin servicii SEO:
SEO sau Search Engine Optimization o metodă de a obține o listare prioritară în ordine de afișare. Site-urile web care sunt indexate în mod natural sunt listate după site-urile web promovate plătit prin anunțuri. Dar site-urile afișate natural pot aduce la fel de multe vizite pentru site-ul tău web precum site-urile promovate prin metodele PPC sau PPM.
Promovare pe site-uri terțe
Majoritatea site-urile care nu au caracter comercial direct, respectiv nu vând în mod direct bunuri sau servicii. Aceste tipuri de site-uri web sunt: site-uri de știri, site-uri de informații, blog-uri, comparatoare de preț, site-uri de cupoane etc.
O metodă de monetizare este afișarea de materiale publicitare de tip banner sau anunțuri.
O altă metodă de monetizare este prin publicarea de articole de la terți. Aceste articole care pot avea caracter publicitar direct sau articole SEO care ajută la promovarea site-ului web.
Mai avem și metoda de recompensare. Această metodă poate aduce beneficii directe și imediate oricărei afaceri.
Promovarea prin rețele de promovare pentru site-uri web terțe
Promovarea prin intermediul acestor site-uri web se face pe rețelele de publicitate specifice. Aceste rețele, respectiv companiile care se ocupă cu promovarea prin intermediul site-uri terțe, oferă o cotă parte din banii plătiți de tine acestor site-uri web.
Promovarea pe site-uri web terțe, prin intermediul acestor rețele, se face de obicei prin anunțuri sau afișe. Plata pentru acest tip de promovare se face în sistem PPM și PPC.
Promovare prin articole pe site-uri web terțe
Așa cum am spus mai sus acest tip de promovare aduce beneficii pentru site-ul web, deci aduce beneficii indirecte pentru vânzări.
Este destul de simplu. Mai multe articole pe site-uri terțe cu legătură către site-ul tău web, mai multe șanse pentru site-ul tău să ajungă pe prima pagina (de indexare a motoarelor de căutare).
Acest tip de promovare este foarte mult utilizat în cadrul serviciilor SEO. Promovarea prin articole se poate face direct sau prin portaluri specifice.
Promovarea prin rețele de afiliere și recompensare
Poți să-ți promovezi direct serviciile sau produsele prin intermediul programelor de afiliere. Acest lucru implică ca la fiecare vânzare pe care o efectuezi, prin intermediul unui click care vine din aceste rețele, să plătești o anumită sumă afiliatului. (de obicei un procent din prețul de vânzare).
Această metodă pe lângă faptul că te ajută să vinzi destul de repede, te ajută să-ți faci cunoscută afacerea. Afiliați care doresc să monetizeze site-ul lor web în acest mod, vor adăuga articole sau vor afișa materiale de promovare pentru produsele sau serviciile vândute de tine.
Promovarea prin intermediul aplicațiilor
Îți poți promova afacerea și site-ul web prin intermediul aplicațiilor pentru mobil și aplicațiilor pentru desktop.
Promovare prin intermediul aplicațiilor de hărți, trafic, vreme, știri, etc.
Foarte mulți utilizatori folosesc aproape zilnic acest tip de aplicații. De cele mai multe ori acest tip de promovare aduce beneficii de imagine. Dar poate aduce și beneficii imediate în cazul în care un utilizator are nevoie „imediat „acum” de produsele sau serviciile oferite de tine și ai magazinul sau punctul de servicii în zona unde se află acesta.
Pentru anumite domenii de activitate, în special anumite afaceri care oferă servicii pentru consumatorul final, este recomandat acest mod de promovare.
Promovarea prin intermediul jocurilor pentru mobil
Foarte mulți consumatori de internet se joacă jocuri pe telefoanele mobile în timpul liber. În funcție de tipul de afacere pe care o aveți, promovarea prin anunțuri și afișe în cadrul acestor jocuri poate duce la creșterea vânzărilor de care ai nevoie pentru afacerea ta.
Promovarea pe diverse aplicații de mobil sau desktop
În funcție de domeniul de activitate și publicul țintă poți promova cu succes produsele sau serviciile oferite de tine prin intermediul aplicațiilor. Acest tip de promovare necesită un studiu de piață atent înainte. De cele mai multe ori, promovarea produselor software prin intermediul aplicațiilor, aduce cele mai rapide vânzări.
Promovarea pe rețelele de distribuție de conținut video și rețele sociale
Rețelele de distribuție de conținut video și rețelele sociale sunt foarte bune pentru promovarea oricărei afaceri la început de drum.
Prin aparițiile tale sau ale colegilor tăi din cadrul firmei aduci un plus de încredere pentru afacerea ta. În plus ai mult mai mult timp să expui beneficiile produselor sau serviciilor oferite. Poți chiar să faci demonstrații de utilizare sau a modului în care prestezi serviciile.
Dacă te axezi doar pe acestă metodă de promovare trebuie să investești în permanență timp. Este necesar să publici în permanență și la intervale cât mai scurte de timp filmări. Această metodă de promovare, mai ales pentru companiile mici și medii, are la bază câștigarea încrederii de către „actorul principal”. Odată schimbat actorul este posibil să se piardă audiența.
Promovarea care aduce beneficii reale pe aceste rețele sociale este promovarea plătită, promovarea prin clipuri publicitare scurte. Dar de cele mai multe ori este mult mai costisitoare decât majoritatea metodelor de promovare menționate anterior. Este foarte potrivită în timpul campaniilor de reduceri sau a perioadelor promoționale din cadrul procesului tău de vânzări.
Promovarea pe platforme de afaceri și directoare web
Chiar dacă par depășite promovarea prin platforme de afaceri și directoare web este benefică. Există afaceri peste medie care vând foarte bine și își promovează afacerea prin intermediul acestor platforme.
Promovarea pe aceste platforme aduce beneficii imediate în vânzări. De asemenea poți fideliza clienții afacerii tale prin acest tip de promovare și să aduci vânzările de bază de care firma ta are nevoie.
Promovarea prin campanii de e-mail, sms și mesaje
Poate printre primele metode de promovare online trimiterea de mesaje directe, sub diferite forme poate fi benefică pentru fidelizarea clienților. Informarea clienților în permanență trebuie făcută pentru a păstra mereu legătura cu aceștia.
Această metodă de promovare trebuie pornită de la prima vânzare. Gândită corespunzător, fără să agaseze clienții, este o metodă foarte bună de a păstra clienții aproape de afacerea ta.
Există și alte canale media online care pot fi utilizate pentru promovare cum ar fi radiouri online și televiziuni online, podcasturi, grupuri pe rețelele de socializare, sponsorizarea de pagini, evenimente și concursuri, etc.
Dacă te interesează să-ți promovezi afacerea online nu uita să ne suni la numărul de telefon 0741.761.775 și vom încerca să găsim cele mai bune metode de promovare în bugetul tău. (sau cum spun „chat boții”: like și follow daca ți-a plăcut, sună acum dacă ești interesat de serviciile oferite de noi).